Financial Ombudsman Service otrzymuje każdego dnia blisko 2.000 nowych skarg w sprawie bezprawnych naliczeń ubezpieczenia (PPI).
Skala problemu jest olbrzymia. Serwis, w drugiej połowie 2012 roku otrzymał 211.885 nowych zgłoszeń związanych z problemem zwrotu PPI.
Ubezpieczenie (PPI) miało być przeznaczone na ochronę płatności i pokrycie spłaty kredytu dla ubezpieczających, którzy z różnych powodów utracili płynność finansową, np.: przewlekła choroba, wypadek lub utrata pracy. Ale jak się okazało ubezpieczenie, które było sprzedawane na masową skalę, było nieuprawnione. W związku z tym, teraz, każdy kto płacił ubezpieczenie PPI, ma prawo uzyskać zwrot tych pieniędzy. Okazuje się, że średnia odszkodowania wynosi 3000 funtów, jeżeli roszczenie jest skuteczne. Warto wspomnieć, iż koszt odszkodowań w całej wielkiej Brytanii to suma ponad 15 mld funtów.
Niestety, niektóre roszczenia zostały zakwestionowane przez banki, a sprawy trafiają do Rzecznika Praw Obywatelskich. Natalie Ceeney, dyrektor finansowy biura powiedział: – Według danych okazuje się, że liczba skarg rośnie w zastraszającym tempie. Ponadto wielu konsumentów musi czekać coraz dłużej z powodu spowolnienia obsługi klienta przez banki. W przypadkach, gdy banki wykazywały prawdziwe dążenie do rozwiązania problemu – w tym aktywnej współpracy z rzecznikiem praw obywatelskich – sprawy były rozwiązywane szybciej i łatwiej, z korzyścią dla wszystkich.
Tymczasem okazuje się, że największą liczbę skarg skierowanych do Rzecznika Praw Obywatelskich odnotował Lloyds TSB Bank. Ale Lloyds twierdzi, że to z powodu dogłębnej i sprawiedliwej analizy składanych przez klientów roszczeń. Bank zapowiada, że w tym roku powinna nastąpić poprawa.