Kierowca D

Wyświetlanie 5 wpisów - od 1 do 5 (z 5 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
    MIKE77
    Uczestnik

Witam serdecznie .
    Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sytuacja na rynku pracy w zawodzie kierowcy autobusu?
    Zamierzam w kwietniu przyjechać do UK. Niestety w kraju robi się coraz gorzej 🙁
    Posiadam wszelkie kwalifikacje(ale polskie), w zawodzie pracuję od 11 lat u jednego przewoźnika ,ale niestety nie inwestuje w sprzęt ,konkurencja rośnie i samoczynnie został wyparty.Język angielski znam w stopniu komunikatywnym,nie powinno być problemu.
    Czy regionalni przewoźnicy zatrudniają takich jak ja?
    Czy muszę wpierw przemianować prawo jazdy na brytyjskie?
    Jak to wygląda z licencją PCV ?
    Będę wdzięczny za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

Iza
    Uczestnik

Prawo jazdy na 100% musisz wymienić na angielskie,to jest koszt ok 60 funtów.Ja wymieniałem miesiąc temu,ponieważ też szukam pracy jako kierowca,ale największe zapotrzebowanie jest dla kierowców C+E.Ja mam tylko C więc obecnie chodzę na kategorię E,Może rozważ zrobienie kategorii E w Polsce,ponieważ tutaj jest dosyć drogo.

MIKE77
    Uczestnik

Ok 🙂
    z tego co wiem ,to trzeba przebywać na wyspach 185 dni (czy da się to obejść i zrobić szybciej?)
    jakiś egzamin czy czysta wymiana ?
    a jak ze świadectwem kwalifikacji bo u nas kurs doszkalający co 5 lat
    z góry dziękuję

Iza
    Uczestnik

Tak w istocie tak jest,że należy przebywać tutaj pół roku.Nie mam pojęcia czy można to obejść,ale prosząc o wymianę podajesz nr.NIN który jest dla nich informacją od kiedy przebywasz w UK.
    Żadnego egzaminu się nie zdaje,wszystko załatwiasz korespondencyjnie.Wysyłasz do nich polskie prawo jazdy,dowód osobisty i potwierdzenie opłaty,na nowe prawo jazdy czekasz do 3 tygodni.Aha,powyżej 45 roku życia musisz jeszcze dołączyć badanie lekarskie które kosztuje 110 F

MIKE77
    Uczestnik

czyli przez pierwsze pół roku nici z pracy w branży 🙁