Dziecko 13 lat jaka szkoła w anglii-od czego zacząć??

Polacy w UK, Polonia w Anglii – Doncaster.pl Forums Polskie forum – Polonia w Yorkshire Edukacja Dziecko 13 lat jaka szkoła w anglii-od czego zacząć??

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #3950
    kryspin
    Participant

    Witam! Zamierzam sprowadzić do siebie syna w wieku 13 lat. W czerwcu skończy 1 klasę gimnazjum w Polsce. Od czego teraz mam zacząć, do jakiej szkoły takie dziecko się kwalifikuje, jakie dokumenty potrzebne, kiedy zaczyna się tu rok szkolny? Syn nie mówi zbyt dobrze po angielsku tylko tyle co w szkole go nauczyli? Na razie mieszkam w Grimethorpe ale myślę o bliskiej przeprowadzce np do Barnsley lub Doncaster? Kiedy trzeba dziecko zapisać do szkoły? Proszę o wszelkie informację bo jestem zielony i z góry dziękuje.

    #3958
    Kuba
    Participant

    Witaj. Jeśli dobrze obliczyłem, Twój syn kwalifikuje się od Year 3 w Secondary School (dokładnie zależy to od miesiąca w którym się urodził). Najlepiej idź do którejś z Secondary School np w Doncaster, Hall Cross Lower lub McAuley Catholic High School, i zapytaj dokładnie. Jeżeli pójdzie do McAuley Catholic High School (bardzo ciężko się tam dostać), będziesz potrzebował jego świadectwo chrztu. Do Hall Cross Lower zapisać dziecko jest łatwiej, z opinii które słyszałem jest tam wyższy poziom i mniej „bullying”…
    Szczerze mówiąc potrzebny będzie tylko jego paszport, możesz wziąć świadectwo z klasy którą właśnie kończy, lecz na 99% nawet nie zerkną na nie. Rok szkolny zaczyna się zazwyczaj w pierwszy poniedziałek września.
    Dziecko najlepiej zapisać do szkoły jak najszybciej 😉
    Proszę bardzo 🙂

    #3959
    Edyta Walasik
    Participant

    Twoj syn lapie sie na year 8/9, tak jak pisal Kuba_ zalezy w ktorym miesiąc sie urodził. tutaj trochę inaczej kwalifikuja dzieci. I tak jesli syn urodzil sie w I polowie roku (styczen-czerwiec) to idzie na year 9, jesli II polowa (lipiec-grudzien) to year 8.