Pracownik kadr (Human Resources)

Jak wygląda praca w dziale kadr (HR) w Wielkiej Brytanii.

 

Wybierając ścieżkę zawodową związaną z pracą w kadrach danej organizacji, przedsiębiorstwa, instytucji należy pamiętać, że wykonywanie zawodu pracownika kadr będzie sie różniło w zależności od charakteru działalności poszczególnej organizacji jak również od konkretnie zajmowanego stanowiska w hierarchii czy to bedzie stanowisko asystenta (Human Resources Assistant), oficera (Human Resources Officer) czy też menadżera (Human Resources Manager). W zależności również od charakteru zajmowanego stanowiska, wymagane będą inne umiejętności, kwalifikacje i posiadanie wcześniej zdobytego doświadczenia zawodowego.

Niezależnie od zajmowanej pozycji w dziale kadr należy pamiętać, że jest to rodzaj pracy, który wymaga oprócz umiejętności wymaganych w pracy biurowej również predyspozycji do pracy z ludźmi wywodzącymi się z różnych środowisk, kultur i narodowości, dlatego też doskonałe umiejętności komunikacyjne i zdolność do interakcji z ludźmi na wszystkich poziomach jest podstawowym wymogiem w tego rodzaju pracy.

W zależności od charakteru organizacji jak również zajmowanego stanowiska, obowiązki pracownika kadr mogą obejmować wiele różnych zadań. Niektóre z nich zostały wymienione poniżej:

  • Ogólne obowiązki administracyjne – odbieranie połączeń telefonicznych, katalogowanie dokumentacji, kserowanie, rezerwacja sal konferencyjnych, witanie gości.
  • Rekrutacja – przygotowywanie specyfikacji stanowisk pracy i osób, umieszczanie ogłoszeń o pracę, organizowanie rozmów kwalifikacyjnych i ich przeprowadzanie, rozsyłanie ofert pracy.
  • Gromadzenie niezbędnych informacji/dokumentów dotyczących pracowników.
  • Opracowywanie, weryfikacja i przechowywanie dokumentów dotyczących spraw personalnych.
  • Zajmowanie się procedurami redukcji stanowisk pracy, oceną pracowników i wprowadzaniem nowych pracowników w zakres obowiązków.
  • Współpracowanie z zarządem kierowniczym w planowaniu polityki zatrudnienia firmy i opracowywaniu zbioru procedur kadrowych.
  • Zajmowanie się sprawami wynagrodzeń pracowniczych i negecjowaniem płac.
  • Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących postępowania dyscyplinarnego.
  • Promowanie przestrzegania praw równości oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.

W dużych organizacjach można specjalizować się w jednym lub dwóch z tych obszarów. W mniejszych firmach zazwyczaj pracownik kadr będzie miał do czynienia z wszystkimi aspektami tej pracy.

Starając się o zatrudnienie w dziale kadr należy spełniać szereg wymogów związanych z kwalifikacjami, umiejętnościami i wiedzą merytoryczną.

Aby zdobyć szczegółowe informacje jakie niezbędne warunki należy spełnić aby ubiegać się o tego rodzaju pracę zapraszamy do kontaktu z National Careers Service, gdzie można otrzymać darmową, profesjonalną poradę zawodową.

Wybierając numer 0800 093 1114 w godzinach od 09:00 do 17:00, od poniedziałku do piątku, jest możliwość porozmawiania z doradcami w języku polskim.

Zapraszamy